Serge is geboren in Amsterdam en kwam daar na omzwervingen weer terug om te studeren. Na zijn studie Commerciële Economie ging hij als stagiair aan de slag bij een makelaar. Al snel was hij daar bezig met zijn huidige compagnon om de marketingafdeling op te zetten. Ze merkten al snel dat marketingbureaus meestal niet goed zijn ingespeeld op het bedrijf. Zij realiseerden zich dat marketingbureaus over het algemeen weinig inlevingsvermogen hebben in hun klanten en zij de specifieke doelgroepen vaak niet begrijpen. De vraag ‘wat maakt jouw bedrijf speciaal? Waarom kiest die specifieke doelgroep voor jou?’ vormde dan ook de basis van het idee achter Whello, de combinatie van Why and Hello. De why is namelijk voor Whello de eerste vraag in marketing. Waarom voegt jouw product of dienst waarde toe? Waarom heeft de doelgroep jouw product of dienst nodig? Serge: “Dat is wat je wil overbrengen aan de doelgroep. Die vraag stellen we al onze klanten, en als die het niet weet, zoeken we het voor ze uit.”
Het bedrijf startte in 2012, terwijl Serge nog marketingmanager was en daarnaast parttime een master Managementstudies studeerde. In 2015 ging hij fulltime voor Whello aan de slag. Als full service online marketing bureau maakt Whello niet alleen mooie websites, maar maakt deze ook online beter vindbaar. Sinds begin 2017 zit Whello in een nieuw pand, in Noord. Ze hebben inmiddels 17 mensen in dienst en zijn alweer bezig met nieuwe uitbreidingsmogelijkheden.
Internationaal
Serge woont, werkt en leeft in Amsterdam en heeft er zijn netwerk. Het leuke aan Amsterdam vindt hij dat het een grote stad is, die toch provinciaal en huiselijk aanvoelt. Daarnaast is de stad vooruitstrevend op het gebied van creativiteit, met een goeie reputatie in het buitenland op het gebied van design en marketing. Ook zijn er veel internationals en expats, een branche waarin Whello onderscheidend is. Die weten zij heel goed te bereiken, er is geen ander bureau dat zich al zo lang inleeft in die doelgroep.
Het kantoor is zelf een echte afspiegeling van de internationale samenleving: Serge is half Portugees, op kantoor werken mensen met o.a. een Finse, Marokkaanse en Indonesische achtergrond. Er is zelfs recentelijk een kantoor opgezet in Indonesië, waar vier developpers aan de slag zijn. Bij Whello willen ze klanten meer kwaliteit bieden dan er budget is en op deze manier kunnen zij Nederlandse kwaliteit voor Indonesische kostprijs realiseren.
Ontwikkeling
Serge is altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen en manieren om zich te ontwikkelen, zowel privé als in het werk. Inmiddels zit het ook in de bedrijfscultuur van Whello om altijd op zoek te zijn naar nieuwe ontwikkeling. Het personeel van Whello is jong en ambitieus en neemt die uitdaging graag aan. Er is altijd focus op kwaliteit, leren en de uitdaging daarvan inzien.
“Als je mensen het gevoel geeft dat ze kunnen doorgroeien, blijven ze. Ik denk dat het inspirerend is om bij ons te werken, omdat we een groeiend bedrijf zijn. We hebben veel ambitie, het kan altijd beter, we willen altijd verder.”
Serge haalt zijn inspiratie uit het neerzetten van mooie online marketing campagnes, maar ook uit het kijken naar wat andere partijen voor campagnes produceren en dat nog beter willen doen. Dankzij de bedrijfskundige achtergrond van Serge en zijn compagnon kunnen zij zich beter inleven in de eigenaar of marketingmanager van het bedrijf en kijken zij altijd naar het grotere plaatje van een bedrijf. Ook proberen zij vanuit het oogpunt van de klant te kijken hoe het bedrijf sneller kan groeien en dat lukt ook bijna altijd.
In de toekomst wil Serge naar een full service online marketingbedrijf dat bestaande en nieuwe concepten van a tot z lanceert en succesvol maakt. Door samen te werken met andere partijen, te voldoen aan de behoefte van een specifieke doelgroep. Hoe complexer en diverser die doelgroep, hoe leuker Serge het vindt: daarin zit voor hem een echte uitdaging.