• home
  • Home
  • Over
  • Ondernemers
    • centrum
      • Yet ten Hoorn van De Goede Zaak Amsterdam
      • Mark Vreeswijk van LEDesign
      • Diana van Laar van café ’t Mandje
      • Hans Prummel van De Naamafdeling
      • Petra Ruijs van MS de Jordaan
      • Ruud Stelder van Lightspeed POS
      • Erik van der Velde- Van Gogh Studio
      • Angelika Groenendijk-Wasylewski van YDU
      • Imke Grijpma van Servicio
      • Winston Sawat van WS Works
      • Angelique Stolk van Gassan
    • zuid
      • Selma Duinkerken van Tubino
      • Clara van Clara’s Champagnes
      • André Feiner van Wijnhuis Zuid
      • Raymond Tuinstra van KoerierAmsterdam.net
      • Bert Lassche van Lassche & Van Zutphen advocaten
      • Floor van Ede van Brasserie van Baerle
    • noord
      • Kai Brouwer van Sparkforce
      • Asya Er van schoonmaakbedrijf Acacia
      • Ingrid van der Oord en Britt Kreeft van Bring at Work
      • Serge de Sousa van Whello
      • Dennis de Borst van Febo
      • Renate Buschman en Sandra Hartgerink van Blinkfotografie
      • Fred Scholten van SocialConcept
    • west
      • Nasser al Kamouchi van Whello
      • Jolanda Oskam van JOInspirations
      • Stella Soekhlall van Stellasstyle
      • Helen Schiltmeijer van Combiwel voor Kinderen
      • Rouella Maria van 2Colored
      • Ruxshin Bischoff van Das Büro- Duits voor bedrijven
      • Raja en Khalid van Mr. & Mrs. Oasis
      • Oos Kesbeke van Kesbeke fijne tafelzuren
      • André de Bruin van Straetus Incasso
      • Edward Kolkmeijer van Drukwerkservice Amsterdam
    • oost
      • Iboya Triz van Iboya Training
      • Arine Huijboom van Netwerkpro
      • Jan Willem Hens van Parel Beheer
      • Oda van Stekelenburg van Oda’s Italia
      • Remko Roosjen van MAAK Advocaten
      • Frank Heyn van Frank’s Smokehouse
      • Kuno Breen De Beautycoach
    • zuidoost
      • Virginie Versteegh van WINNRS
      • Rick Burgers van LEQUAL
      • René Reijenga van Screenen.com
      • Het AmsterdamDiner
    • Amstelveen
      • Irene van der Zwan van MKB Forum
      • Wouter Koppen van Stichting Bijenhulp
    • Weesp
      • Marike Timmermans van UwPersvoorlichter
    • Dennis Stokman en Jules van Dongen van Blauwe Monsters
    • René van Stein- van Stein Consultancy
  • Agenda
  • Contact
  • FAQ

Verhalen van echte Amsterdamse ondernemers

SocialConcept
noord, Ondernemers

Fred Scholten van SocialConcept

Fred Scholten is niet alleen een geboren en getogen Amsterdammer, maar ook een echte Amsterdamse ondernemer. Met zijn bedrijf SocialConcept, gevestigd in Amsterdam-Noord, helpt hij veel Amsterdamse ondernemers hun zichtbaarheid te vergroten.
Fred werkte als commercieel manager bij een krantenuitgeverij, toen hij zich steeds meer ging verdiepen in social media en al snel de commerciële mogelijkheden zag. Hij besloot zich er zelfstandig mee bezig te gaan houden en richtte drie jaar geleden SocialConcept op. SocialConcept bestaat inmiddels uit een team van 5 medewerkers. Omdat Fred al ruim 20 jaar met het MKB samenwerkt, zag hij social media al snel als dé ideale manier voor MKB’ers om in contact te komen met hun doelgroep, maar dat het hen daarbij vooral aan één ding ontbreekt: tijd. Met SocialConcept helpt hij ondernemers door ze goed te vertegenwoordigen op social media en zo hun doelgroepen te bereiken.

Triggers, tips & tricks
Om leuke, pakkende berichten op social media te kunnen plaatsen is goede input natuurlijk belangrijk. Als klant van SocialConcept maak je samen met Fred een jaarplanning en heb je regelmatig evaluaties, waarin je bespreekt welke berichten goed hebben gescoord de afgelopen tijd en wat er de komende tijd op de planning staat. Ook ontvang je regelmatig reminders en als je een foto stuurt met een simpel tekstje erbij wat daarop te zien is, maakt SocialConcept daarvan actuele of grappige berichten, maar vooral: triggers om jouw volgers te stimuleren je berichten te liken. Fred: “Die triggers creëren mond-tot-mondreclame, brengen jouw bedrijf onder de aandacht en vrienden van vrienden zien die berichten; op die manier bouw je een vertrouwensband op.” Door middel van gerichte acties houd je jouw doelgroep op de hoogte van jouw menu van de dag, of aanbieding van de week.
Heel belangrijk is ook de mix tussen zenden en leuke dingen delen met je klanten, zoals tips & tricks. Het heet niet voor niks social media! SocialConcept houdt voor jou in de gaten of die mix goed is en blijft.
Tot slot leveren social media en dan vooral Facebook natuurlijk enorm veel kennis en data: informatie over de interesses van jouw bestaande én potentiële nieuwe doelgroepen. Door middel van heel gerichte campagnes helpt SocialConcept je die doelgroepen heel specifiek benaderen, veel beter dan dat ooit tevoren kon.

SEO en website
Als extra dienst biedt SocialConcept ondernemers ook SEO, simpel gezegd: het verbeteren van de vindbaarheid via Google. SEO kan je eigenlijk zien als verlengstuk van social media. De website zit daar ook weer tegenaan, dus biedt SocialConcept zijn klanten ook aan sites te bouwen. Op die manier krijg je het maximale rendement: met een website, SEO en de doelgroep die naar de website wordt gestuurd via social media. Naast de vestiging in Amsterdam heeft SocialConcept vestigingen in Drenthe en Friesland en streeft het bedrijf naar een landelijke dekking met lokale betrokkenheid. SocialConcept helpt graag alle ondernemers verder: er zijn dan ook al social mediapakketten voor de kostprijs van een gemiddelde krantadvertentie.

MKBSEOsocial mediawebsites
18 oktober 2016 by admin
admin

Previous Post Next Post

No Comments

Leave a Reply Cancel Reply

Facebook Twitter Instagram Linkedin
© 2017 De Amsterdamse Ondernemer Back to top